Opettaja-lehti ja SOMY-hanke tekevät yhdessä ihmisnäkökulmaa someen

Miten saada niille opettajille ja muulle koulun väelle tuntumaa sosiaaliseen mediaan, jotka eivät ole siihen vielä oikein tutustuneet tai eivät edes käytä verkkoa? Tätä kysymystä on mietitty SOMY-koordinointihankkeessa. Yhtenä kokeiluna ratkaista tämä, sovittiin tänään pieni juttusarja Opettaja -lehden kanssa.

Moni joka on kiinnostunut sosiaalisesta mediasta ja tekniikasta yleensä, helposti painottaa niiden teknistä puolta turhankin painokkaasti. Tekniikka ja palvelut peittävät helposti alleen itse toiminnallisen merkityksen ja ennen kaikkea jättää varjoon itse ihmiset – ne ketä nämä välineet kuitenkin ovat tukemassa. Tässä juttusarjassa haemme kehityshankkeista arkisia käytännön esimerkkejä sosiaalisen median pedagogisesta hyödyntämisestä koulussa. Tarkoituksena on hakea kolme hyvin erilaista esimerkkiä ja kuvata nämä nimen omaan ihmisten, niin opettajien kuin oppilaidenkin läpi. Jutut julkaistaan syys-, loka- ja marraskuun numeroissa.

Onko sinulla jokin hyvä esimerkki, mikä olisi mielestäsi tällaisen jutun arvoinen?

Permalink

| Leave a comment  »

Piditkö artikkelista?